60. SPENT – IMiO & ITE

W dniach 2-3 grudnia 2009 odbył się wyjazd szkoleniowy SPENT-u do Warszawy i Piaseczna. Mieliśmy dwa główne punkty programu: wspólną sesję wykładową w zaprzyjaźnionym Instytucie Mikroelektroniki i Optoelektroniki Politechniki Warszawskiej oraz zwiedzanie mikroelektronicznej linii technologicznej w Zakładzie Technologii Mikrosystemów i Nanostruktur Krzemowych (Oddziale Zamiejscowym Instytutu Technologii Elektronowej) w Piasecznie.

Program popołudniowy 2 grudnia był następujący:

• Referaty członków SSN SPENT:
    • „Karta komunikacji do sterownika mikroskopu sił atomowych,  wyposażona w interfejs USB” ― Mateusz Garbowicz
    • „Uniwersalny mikroprocesorowy miernik impedancji elektrycznej” ― Maciej Rudek
    • „Systemy czasu rzeczywistego” ― Tomasz Wojciechowski
  • Referaty przedstawicieli IMiO PW:
    • Projekt układu próbkująco-pamiętającego (sample and hold) w technologii 0,35 µm” ― mgr inż. Krystian Król
    • „Projekt CEZAMAT” ― mgr inż. Jarosław Grabowski
    • „Przyrządy unipolarne i struktury tranzystorowe na potrzeby elektroniki wysokotemperaturowej” ― dr inż. Mariusz Sochacki

Po noclegu w Hostelu Lemon, położonym tuż przy Pałacu Kultury, w dwóch grupach udaliśmy się do Piaseczna, gdzie gościli nas Pan dr inż. Krzysztof Domański, który przybliżył nam proces wytwarzania mikromechanicznej sondy mikroskopu AFM (blisko 100 procesów!), oraz Pan inż. Andrzej Panas, przed którym jedyna w Polsce tak zaawansowana i rozbudowana mikroelektroniczna linia technologiczna nie ma żadnych tajemnic. Serdecznie dziękujemy!

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć z wyjazdu!

Na koniec – relacja Jana Skwierczyńskiego, studenta V roku WEMiF:

Zacznę od końca. Wyjazd był bardzo udany, opuściliśmy pociąg bardzo rozpromienieni i naładowani nowymi chęciami do jeszcze głębszego poznawania tak niesamowitego świata mikrosystemów i nanotechnologii.

Przed powrotem, mimo bardzo napiętego planu wyjazdu naszego koło SPENT, każdy znalazł czas aby zwiedzić i doświadczyć uderzającego piękna/zadumy takich miejsc jak: Grób Nieznanego Żołnierza, Pałac Kultury i Nauki, Belweder, Starówka itp itd. Niecałe kilka godzin wcześniej byliśmy gośćmi ITE we Warszawie, gdzie wszyscy z zapartym tchem i podziwem w oczach poznawaliśmy wnętrze i wyposażenie profesjonalnego clean-room’u. Dzięki przemyślanej logistyce i zadbaniu o detale noc z środy na czwartek spędziliśmy w gustownym hostelu w centrum miasta. Lecz aby udać się na zasłużony odpoczynek po ciężkim środowym dniu, zaraz po przyjeździe, z zapałem dążącym do nieskończoności, udaliśmy się na konferencję naukową. Wspólnie z Politechniką Warszawską przedstawiliśmy 6 tematów, których tematyka obejmowała najnowsze osiągnięcia z następujących dziedzin: mikroskopii bliskich oddziaływań, elektroniki i nanotechnologii. Skłamałbym, gdybym powiedział, że konferencja odbyła się bez wymiany doświadczeń naukowo-empirycznych z lekką nutką głębokiego smaku Warki.

Nie bez znaczenia był nasz przyjazd, bez którego nie byłoby niczego co miałbym do powiedzenia, a trzeba przyznać, że podróż InterCity pozwala naprawdę się zrelaksować przed pełnym nowych doświadczeń, wymiany informacji i integracji wyjazdem naszego koła naukowego Stowarzyszenia Polskich Entuzjastów Nanotechnologii SPENT przy Politechnice Wrocławskiej, który miał miejsce w dniach 2-3.12.2009.